Dunkin Donuts

Kenapa menulis tentang dunkin donut? Kita masih dalam bulan ramadhan ni, ada ke orang nak berbuka puasa dengan donut? Kalau nak diikutkan donut memanglah bukannya makanan popular kat negara ni. Lebih-lebih lagi kepada orang Melayu. Tetapi kalau kita tengok di gerai menjual kuih banyak juga yang menjual donut. Begitu juga kat kantin sekolah.

dunkinlarkin.jpg

Dunkin Donuts kat Stesen Bas Larkin

Dunkin Donuts adalah satu jenama yang agak popular. Banyak outlet mereka telah dibuka terutama di kompleks membeli-belah. Apakah tarikan penggemar donut ini sedangkan harganya agak mahal juga (sebiji donut dah dekat Rm2). Kalau di JB ramai orang Singapura yang memborong donut kat dunkin. Mula-mula tu hairan juga kenapa begitu. Rupanya kat Singapura tak ada pun kedai Dunkin Donut. Dulu ada juga tapi dah tutup. Baca cerita mereka di sini dan di sini.  Banyak lagi cerita pasal donut ada di sini.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: